Geplaatst op25/10/2016 Bij In Onderwijsprojecten, Over ons En911 Views

Meer muziek in de groepen van de Roald Dahlschool!

Artikel NDH, oktober 2016 Muziekimpuls op Scholen

Muziek staat in de volle belangstelling. Oók de Roald Dahlschool heeft dat begrepen. Dankzij de regeling Impuls Muziek van het Fonds Cultuur Participatie zit er de komende 3 schooljaren meer  muziek in de Roald Dahlschool.

Schoolteams in Nederland kunnen voor de schooljaren 16/17; 17/18 en 18/19 de regeling aanvragen.

De regeling gaat komend jaar van start voor de Roald Dahl, de eerste school in Hoorn en de eerste lichting in Nederland, die deze regeling toekomt: Gefeliciteerd!

De komende 3 schooljaren gaat Roald Dahl in nauwe samenwerking met de Muziekschool Gerard Boedijn de  eigen deskundigheid bevorderen en de leerlingen meer muziek aanbieden.

De leerkrachten gaan leren hoe je van een lied een goede muziekles kunt maken en zij gaan de expertise van de muziekschool inzetten voor de muzieklessen in de klassen. Een muziekdocent krijgt de opdracht bij thema’s en projecten muziek toe te voegen. De leerkracht is bij die lessen aanwezig. Zo kan de kunst worden afgekeken.

Ook gaan de leerkrachten  zelf weer een instrument, zoals gitaar of cajon, leren bespelen. Ze kunnen zichzelf dan begeleiden voor de eigen groep.

Dit is mogelijk geworden dankzij de Regeling Impuls Muziek. Een prachtig instrument om je school muzikaal op de kaart te zetten voor meer muziek in de klas.

De Roald Dahl en de Muziekschool Gerard Boedijn gaan het doen.